Categoriearchief: Vragen over rapportering

Vragen -en antwoorden- op hoe je moet rapporteren over enquêtes. Vanaf wanneer heb je zekerheid? Hoe presenteer je resultaten?

Manuele verwerking van open vragen: een meerwaarde?

Tag clouds geven vooral een algemeen beeld

Tag clouds zijn leuk om naar te kijken. Tijdens presentaties is het altijd even een wauw-moment. En ze hebben zeker hun waarde: ze geven razendsnel een idee van wat je bezoekers vooral invullen. [nggallery id=2]

Maar je moet met de verzamelde resultaten meer doen dan grafiekjes en tag clouds in presentaties plakken…

Je moet de input gebruiken om je website usability te verbeteren. Om je conversie te verhogen.

Manuele verwerking = echte inzichten!

  • Synoniemen groeperen
    Na een manuele verwerking zal je vaak zien dat de toptaken er nog meer uitspringen dan bij een tag cloud. Omdat synoniemen afzonderlijk opduiken in de tag cloud.
    Enkele voorbeelden:
    • Vacatures, vacature, job, jobs, werk zoeken, werkaanbiedingen, job zoeken, …
      Als je in het 2de voorbeeld van de galerij hierboven deze synoniemen samentelt, dan blijkt dat op die website meer dan helft van de bezoekers voor dezelfde taak komt: vacatures bekijken.
    • Consultatie, raadpleging, afspraak maken met dokter: verschillende omschrijvingen voor dezelfde taak.
  • 1 woord in de tag cloud staat vaak voor verschillende taken
    Enkele voorbeelden:
    • ‘Offres d’emploi’ en ‘Offres et promotions’ zullen in de tag cloud het woord ‘offres’ doen groeien terwijl ze niets met elkaar te maken hebben.
    • ‘Uren consultatie’, ‘Afspraak voor consultatie’, ‘Welke papieren meebrengen naar consultatie’ en ‘Consultatie afzeggen’ doen in een tag cloud het woord ‘consultatie’ exploderen, maar zijn 4 verschillende taken.
  • Waarvoor mensen niet naar je site komen
    Een manuele telling maakt extra duidelijk waarvoor je bezoekers niet of nauwelijks naar je website komen. Vaak is dat een pijnlijke vaststelling. Maar wel eentje waar je heel veel uit kan leren, bijvoorbeeld over wat je wel en niet op je homepage plaatst. Of over waaraan je je kostbare tijd het best besteedt als je je website inhoudelijk verder op punt wil zetten.
  • Inzicht in woordgebruik en denkwereld van je bezoekers
    Het is onvoorstelbaar hoeveel je bijleert door te lezen hoe je bezoekers in hun eigen woorden omschrijven wat ze komen doen op je website. Dat inzicht in hun denkwereld en in hun woordgebruik is van onschatbare waarde.

Wie doet zo’n manuele verwerking het best?

Je kan dat perfect zelf doen. Maar je kan het ook door ons laten doen.

Wat is de meerwaarde van het uitbesteden van die manuele verwerking?

  • Het is onze job. Wij weten perfect hoe we eraan moeten beginnen.
  • Wij kunnen vergelijken met gelijkaardige websites. Als er opvallende afwijkingen zijn, zullen we dat ook zeggen.
  • We geven in ons rapport ook advies over hoe je website qua structuur en inhoud het best aanpast aan de verkregen input.

Voorbeeld eindresultaat manuele verwerking

[nggallery id=4]

Bestel de manuele verwerking van je enquête.

Ik kan niet wachten tot ik 500 antwoorden heb. Ik wil alle rapporten nu!

Vergeet niet dat je wekelijkse rapporten krijgt

De wekelijkse rapporten zijn al erg volledig, zeker voor de enquête ‘Perceptie & Benchmark’.

Ook voor de enquête ‘Wie & Waarom’ krijg je wekelijks een overzicht van alle verzamelde resultaten.

Je heb echt dringend meer nodig dan die wekelijkse rapporten?

Geen probleem. Maar we kunnen je maar 1x de eindrapporten opsturen. Contacteer ons en we sturen je dezelfde rapporten op als degene die je zou krijgen op het einde van je enquêteperiode.

De enquête blijft gewoon verder lopen. Je ontvangt ook verder je wekelijkse standaardrapporten. Op het einde krijg je ook het Excel-bestand met alle ruwe data.

Waarom kan ik de rapporten niet online en in realtime bekijken?

Tot nog toe hebben we daar erg weinig vraag naar gekregen.

Maar we werken eraan.

We hebben trouwens nog veel plannen met Enquête Online…