Manuele verwerking open vragen

Manuele verwerking open vragen

De automatische verwerking van open vragen in een tag cloud is leuk. Echte inzichten verkrijg je wel pas door een manuele verwerking. Wij doen dat graag voor je.

  • Manuele verwerking open vragen
  • Aangeraden bij ‘Wie & Waarom’ enquête
  • Uitgebreid rapport in PowerPoint
  • Presentatie via webmeeting
  • Tips om structuur en inhoud van je site aan te passen

826,45 € excl. btw

Wat krijg je?

  • Uitgebreid rapport in PowerPoint en pdf
  • Manuele verwerking van 350 antwoorden
  • Webmeeting van max. 2 uur met presentatie van het rapport en veel ruimte voor vragen
  • Tips om de inhoud en structuur van je website aan te passen op basis van de input van je bezoekers
  • Als we zien dat je resultaten afwijken van gelijkaardige websites, zeggen we dat ook

Tag clouds = algemeen beeld

Tag clouds geven een idee van wat je bezoekers vooral invullen. En ze zijn leuk om naar te kijken.

Maar tag clouds zeggen niet alles. Daarom raden we aan om de open vragen manueel te analyseren.

Manuele verwerking = echte inzichten!

  • Synoniemen groeperen
    Als je bezoekers synoniemen ingeven, duiken die woorden afzonderlijk op in de tag cloud. Bij een manuele verwerking worden synoniemen gegroepeerd met als resultaat dat de toptaken er meestal nog duidelijker uitspringen dan in de tag cloud.
    Enkele voorbeelden:
    • Vacatures, vacature, job, jobs, werk zoeken, werkaanbiedingen, job zoeken, …
      Als je deze synoniemen samentelt in het tweede voorbeeld van de galerij hierboven, dan blijkt dat op die website meer dan de helft van de bezoekers dezelfde taak heeft: de vacatures bekijken.
    • Consultatie, raadpleging, afspraak maken met een dokter. Bij een automatische verwerking verschillende woorden. Bij een manuele verwerking groepeer je deze zaken en krijg je een duidelijker zicht op de toptaken.
  • 1 woord in de tag cloud staat soms voor verschillende taken
    Enkele voorbeelden:
    • ‘Offres d’emploi’ en ‘Offres et promotions’ zullen in de tag cloud het woord ‘offres’ doen groeien terwijl ze niets met elkaar te maken hebben.
    • ‘Uren consultatie’, ‘Afspraak maken voor een consultatie’, ‘Welke papieren meebrengen naar consultatie’ en ‘Consultatie afzeggen’ doen in een tag cloud het woord ‘consultatie’ exploderen, terwijl het gaat om 4 verschillende taken.
  • Waarvoor mensen niet of nauwelijks naar je site komen
    Met een manuele telling weet je exact hoeveel mensen waarvoor naar je website komen. Naast de toptaken ontdek je zo ook de zaken waarvoor mensen niet of nauwelijks naar je website komen. Dat is vaak niet leuk om vast te stellen, maar wel leerrijk. Op basis van de feiten uit je enquête kan je dan beslissen wat niet thuishoort op belangrijke plaatsen zoals de homepage. En waaraan je je tijd wel en niet moet besteden.
  • Verschillen en overeenkomsten tussen doelgroepen
    De tag clouds per doelgroep maken dit al een beetje duidelijk, maar pas na een manuele telling weet je of er al dan niet grote verschillen zijn in de toptaken van de verschillende doelgroepen. En of je daarmee dus rekening moet houden op je website.
  • Inzicht in woordgebruik en denkwereld van je bezoekers
    Het is onvoorstelbaar hoeveel je bijleert door te lezen hoe je bezoekers in hun eigen woorden omschrijven wat ze komen doen op je website. Dat inzicht in hun denkwereld en hun woordenschat is van onschatbare waarde.

Waarom die manuele verwerking uitbesteden?

  • Het is onze job. Wij weten perfect hoe we eraan moeten beginnen.
  • Wij kunnen vergelijken met gelijkaardige websites. Als er opvallende afwijkingen zijn, zullen we dat ook zeggen.
  • We geven in ons rapport ook advies over hoe je je website qua structuur en inhoud het best aanpast aan de verkregen input.

Voorbeelden eindresultaat manuele verwerking

Bestel nu

  • Manuele verwerking open vragen
  • Aangeraden bij ‘Wie & Waarom’ enquête
  • Uitgebreid rapport in PowerPoint
  • Presentatie via webmeeting
  • Tips om structuur en inhoud van je site aan te passen

826,45 € excl. btw

 
Onze klanten

Elke dag verbeteren kleine en grote ondernemingen, overheden en non-profit organisaties hun dienstverlening dankzij de feedback die ze via onze enquêtes verzamelen.

Wil jij ook je website beter maken op basis van feiten?